Ontmoeting met Leazid, plaatser van raamdecoratie bij Heytens
Léazid, technieker-installateur bij Heytens, deelt met ons zijn dagelijkse ervaring inzake klantenservice.
Hallo Leazid, kan je ons een woordje uitleg geven omtrent jouw beroep?
De taak van een technicus-installateur is de plaatsing van gordijnen, jaloeziëen en andere
raambekleding bij onze klanten.
Afhankelijk van de omgeving en de kamer, is elke plaatsing anders. Het is vooral een technische taak,
die zin voor methode, organisatie en precisie vereist.
Ik adviseer de klanten ook bij hun keuze omtrent de beste en meest decoratieve oplossing. En dit binnen
de grenzen van hun project en hun budget uiteraard. Door hun jaloezieën of gordijnen te plaatsen, help
ik ze zo hun project tot een goed einde te brengen en een perfect resultaat te bekomen.
Op welke manier ondersteunt u de klanten?
Naast het plaatsingswerk, zorg ik ook voor het opmeten van de ramen bij de klanten. Ik ontmoet ze bij
het opstarten van hun project en geef hen technisch advies over de mogelijke keuzes en oplossingen om
hun ramen aan te kleden en de afmetingen te nemen. Vervolgens gaan ze naar de winkel om hun
raamdecoratie te kiezen en daarna zie ik ze terug voor de plaatsing en de oplossing. Ik leg hen uit hoe
de werkzaamheden zullen verlopen en pas dan ga ik over tot de definitieve plaatsing.
Door een beroep te doen op mijn diensten, wil de klant vooral gerust zijn en een perfect eindresultaat
zien. Dus, ik werk dan ook alsof het voor mijzelf was.
Wat trekt u zo aan in dit vak ?
Ik vind het fijn als de klant tevreden is, dat is trouwens mijn doel bij elke plaatsing!
Wat zijn jouw favoriete producten bij Heytens?
Als een technicus, heb ik een voorliefde voor domotica en dus kies ik voor automatische jaloezieën.