MENU

Het Heytens franchiseconcept, een geweldige springplank voor ondernemerschap met passie

Het ene franchiseconcept is de andere niet. En dat geldt nog meer voor Heytens, een winkelnetwerk dat voor 90% uit vrouwen bestaat, maar dat ook ondernemers met een passie voor interieurdesign aantrekt. Het geheim van zijn succes? Een bewezen bedrijfsmodel dat veel ruimte laat voor creativiteit.

 

Het is een onmiskenbaar feit bij Heytens: vrouwen zijn in de meerderheid binnen het netwerk, aangezien zij meer dan 90% van de franchisenemers vertegenwoordigen. Een cijfer dat uitzonderlijk is in de sector, waar het gemiddelde aantal vrouwelijke ondernemers – zowel in Frankrijk als in België – rond de 40% ligt.

 

Maar ook mannen maken deel uit van het netwerk van winkels gespecialiseerd in woninginrichting. En dat doen ze met creativiteit en passie. “Ik ben gepassioneerd door interieur”, vertelt Frederiek Vandererven, zaakvoerder van de nieuwe Heytens-franchisewinkel in Waregem, met een oppervlakte van  133 m².

Frederiek Vandererven

Ik werk sinds 2001 bij Heytens, en 10 jaar als franchisenemer. In de loop der jaren heb ik het merk leren kennen en waar het voor staat. Dit leidde er natuurlijk toe dat ik mijn carrière als zelfstandige voortzette”, aldus de franchisemanager.

Creatief en gevarieerd deskundig werk

Het werk van het team is bijzonder bevredigend, aangezien de functies van de verkoopadviseurs zeer uitgebreid zijn. “Zij helpen klanten, zowel in de showroom als thuis, om met technisch advies gepersonaliseerde raambekleding te kiezen”, zegt Frederiek Vandererven.

 

Onze experts meten de ramen op om de afmetingen van de gordijnen te bepalen, rekening houdend met eventuele beperkingen. Zij staan ook in voor de opvolging van klantendossiers van A tot Z, met klantentevredenheid als voornaamste bekommernis”, verteld Frederiek Vandererven enthousiast.

 

Zodoende is onze installateur een belangrijke speler in de koopervaring van de klant, want als lid van het technische team streeft hij naar een perfecte installatie bij de klant”.

heytens propose le conseil à domicile

Franchising een ideaal businessmodel !

Het Heytens franchise business model past vrij goed bij profielen die op een solide basis een nieuw professioneel leven willen beginnen. En niet voor niets biedt het merk een “kant-en-klare oplossing waarmee ondernemers hun activiteit kunnen starten terwijl ze worden ondersteund door een solide netwerk, wat de risico’s beperkt”, aldus Frederiek Vandererven.

 

Het Heytens franchiseconcept lijkt een geweldige springplank voor gemakkelijk ondernemerschap. “Wij zijn specialisten die garant staan voor een onberispelijke service”, aldus de ondernemer. “Wij zijn specialisten die een onberispelijke service garanderen. Klanttevredenheid is onze prioriteit. En dat bereiken we door naar onze klanten te luisteren en hun wensen te respecteren”.

Een complete steun van het netwerk

Het Heytens franchiseconcept biedt vele diensten en voordelen op het gebied van opleiding, ondersteuning, marketing en financieel advies. Volgens Frederiek Vandererven kun je zo ook je eigen bedrijf starten zonder bij nul te beginnen en voor jezelf te werken terwijl je goed ondersteund wordt.

 

De relatie met Heytens is heel goed. De ondersteuning vanuit het hoofdkantoor is uitstekend gedurende het hele franchisetraject”, aldus Frederiek Vandererven. “Er worden regelmatig trainingen aangeboden om onze kennis op peil te houden. De afdeling merchandising creëert nieuwe trends, terwijl de afdeling klantenservice luistert naar onze behoeften en het marketingteam ons helpt onze zichtbaarheid te vergroten en meer afspraken te maken met klanten”, aldus de franchisenemer.

 

De bijzonderheid van het bedrijfsmodel van franchising maakt de zakelijke ambities van de franchisenemers zo sterk. “Omdat alles op maat wordt gemaakt, hoeven we geen voorraad aan te houden. Voor elke bestelling wordt een voorschot gevraagd, wat een snelle cashflow garandeert”, zegt Frederiek Vandererven. Bovendien is het niet nodig te investeren in een grote showroom: de deskundigen van het netwerk bezoeken klanten om hen persoonlijk advies te geven. Dit houdt de kosten laag.

 

Als ondernemer kijk ik altijd naar de toekomst en het is mijn ambitie om de ontwikkeling van mijn merk voort te zetten”, aldus de manager. “Ik kan het Heytens franchiseconcept alleen maar van harte aanbevelen aan iedereen die een passie voor interieurdesign en de ambitie van het ondernemerschap deelt. Zelf heb ik er geen seconde spijt van gehad”.

INTERIEUR WAREGEM

Een interview uitgevoerd door

Vous aimerez aussi

 

Klantendienst:
klantendienst@heytens.be

Of bel naar:
02 252 00 42

 

ADVIES NODIG?